maandag 20 januari 2014

Say YES to the DRESS

Trouwjurken zijn duur, en als je een maatje meer hebt, vaak nog een klein beetje duurder. Toen ik dus las dat Bruidsmode Lydia in Drachten opruiming had, leek het mij een goed idee daar een afspraak te maken.
Bruidsmode Lydia staat er om bekend dat ze de grote maten gewoon in de zaak hebben en dat je dus gewoon een jurk in je eigen maat kunt passen.

Ik had al de nodige plaatjes verzameld natuurlijk, ik wilde het liefst iets met kant en niet te wijd. Wat de kleur betreft had ik niet echt een voorkeur en het mocht ook wel iets korts zijn. Eigenlijk stond ik open voor alles.

Mijn schoonzusje en mijn vriendin JJ stonden om kwart over 8 voor de deur en de reis kon beginnen. Geloof me, ik had een behoorlijke knoop in mijn maag. Wat als ik er belachelijk uit zou zien in een trouwjurk of als er gewoon niets was wat bij me zou passen????

Al deze twijfels waren ongegrond!

We werden vriendelijk welkom geheten door Lydia en ik liet haar wat van de uitgekozen modellen zien. Terwijl wij aan de koffie/thee zaten haalde zij 2 jurken, alle vier bevielen mij wel en er waren 2 die mijn voorkeur hadden.

Nummer 1 was een schitterende kleur en hij was ook wel mooi maar het was het net niet. Nummer 2 was een ander soort jurk en stond me zelfs nog iets beter maar was het ook net niet. En toen kwam nummer 3, stiekem al mijn favoriet en ik had hem nog niet eens helemaal aan of de uitdrukking op mijn gezicht veranderde compleet en die viel Lydia ook direct op. In deze jurk voelde ik me een bruid!
Het gordijn ging open en zowel mijn schoonzus als mijn vriendin zeiden direct: dit is hem, dit ben jij en ik voelde me helemaal happy.

Voor de goede orde heb ik ook nog jurk nummer 4 aan gehad maar daar voelde ik me ronduit belachelijk in. Mijn schoonzusje en vriendin waren lichtelijk teleurgesteld, ze hadden zich verheugd op een ochtendje trouwjurken kijken en ik was gewoon in een half uur klaar!!

Ik kan nog even doorgaan met afvallen want we gaan pas in juni afpassen, veel wil ik er niet meer af maar net dat kleine beetje nog.

1 opmerking: